Facebook fyller i år 12 år och mycket har hänt i utvecklingen sedan Facebook startade. Vid den tiden så hade bara var fjärde svensk bredbandsuppkoppling hemma och smarta mobiler existerade knappt. Idag är det sju av tio svenskar som använder Internet och 70 procent av Internetanvändarna i Sverige använder också Facebook. När man ser dessa siffror så förstår man potentialen och hur många människor som man faktiskt har en chans att nå med hjälp av denna typ av socialt nätverk.

Om Uno Telefoni

Uno Telefoni kallar sig själv ett ESS inom telekombranschen som hjälper företag med smarta telefonlösningar. ESS står för Enkelhet, Service och Specialist och målet är idag att sätta en ny standard för innovation och användarupplevelse inom telefoni. De har en operatörsoberoende växeltjänst som hjälper företag runt om i Norden varje dag. Uno Telefoni har en mängd olika tjänster som de erbjuder sina kunder för att riktigt kunna skräddarsy ett paket som passar varje företag. De är även kända för sin mycket bra kundtjänst och de har vunnit pris för att de är ett ledande företag inom teknologi idag.

Uno Telefoni fanpage

Självklart har Uno Telefoni en sida på Facebook och den kallar de Uno Telefonis fanpage och där kan man så klart följa företaget och gilla, dela och/eller spara sidan, precis som vilken annan Facebooksida som helst. Sidan innehåller en del videos, bland annat en helt ny video där grundare och produktionsansvariga berättar om Unos framtida satsning på mobilen.

Denna satsning går ut på att man vill att kunderna ska behandlas rättvist. Idag är det många som betalar en fast kostnad för sitt mobilabonnemang. Problemet, som Uno Telefoni ser det, är att det inte är många som ringer så mycket som man betalar för. Därför betalar man alltid som företag för mycket för sitt mobilabonnemang. Fokus kommer att ligga på smarta tjänster och hög service. Uno Smidig är ett nytt abonnemang som anpassar sig utifrån hur du ringer. Ringer du lite så betalar du lite, ringer du mycket så finns det ett takpris. Du kommer alltså aldrig att behöva betala mer än detta takpris, oavsett hur mycket du ringer. Service och support gentemot kund kommer fortfarande att vara otroligt viktigt. Användarvänligheten finns så klart kvar också.

Man kan lätt hänga med i ett företags utveckling när man tittar på dess Facebooksida. Man kan gå tillbaka flera år för att se vad som har hänt i företaget. Detta är intressant att veta om man försöker se om ett företag har bra framförhållning och värt att satsa på. Speciellt om man är kund eller en blivande kund. För ett år sedan så integrerades till exempel Uno Telefoni med andra system för att göra det bättre för kunden. Det var både interna och externa system som företaget använde och flera färdiga kopplingar gjordes efterhand. Under ett års tid så satsade man stort på denna typen av integration och idag kan Uno Telefoni kopplas samman till system så som till exempel Telepo/Mitel BCS, Zendesk, Filemaker, Hitta.se, Upsales, SharePoint, PTS, Besöksregistrering, SMS-alarm och Meridix.